Storebjørn

Storebjørn: Avdeling for de eldste barna (3-6år)

Storebjørn holder til i første etasje. Vi har 19 barn, 3-åringene er regnbuegruppa, 4-åringene giraffgruppa og 5-åringene er tigergruppa. Det er tre faste personale på Storebjørn, en pedagogisk leder, en barnehagelærer og en pedagogisk medarbeider.

Det er viktig for oss på Storebjørn at alle barna føler seg sett, og får medvirke i sin egen barnehagehverdag. Vi har ekstra fokus på et godt språkmiljø og jobber med sosial kompetanse gjennom lek. Vi ønsker å sende barna videre til neste fase i livet med en verktøykasse full av gode erfaringer og egenskaper.

På Storebjørn går vi på tur hver onsdag, hvor vi bruker nærmiljøet aktivt. De to eldste aldersgruppene får tilbud om svømming på Tromsøbadet.