Lillebjørn

Lillebjørn: Avdeling for de yngste barna (0-3år)

Lillebjørn holder til i andre etasje. Avdelingen består av flere rom som gir oss mulighet til å legge til rette for en mangfoldig barnehagedag.

Vi er tolv barn på Lillebjørn, 1 åringene våre er måser og 2 åringene våre er kråker. Det er fire faste ansatte på Lillebjørn, en pedagogisk leder, en barnehagelærer og to pedagogiske medarbeidere. For oss er det viktig at alle barn skal kunne medvirke i sin barnehagedag. Det krever at vi er observante og lydhøre og har en anerkjennende væremåte ovenfor de ulike signaler og uttrykksformer de yngste barna sender oss.

Gjennom leken jobber vi med sosial kompetanse. Og vi etterstreber en hverdag preget av stor lekeglede, slik at barna får erfaringer i lek som kan være med på å utvikle god sosial kompetanse.